کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۰۵ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۵

سیصد و بیست و هفت

گزینش هدف بجز "ضرورت، نیاز و ارزشمندی" و  "علاقه" معیارهای دیگری هم دارد.

3. هدف باید واقع بینانه و شدنی باشد و تخیلی نباشد.

4. برای تحقق خواسته و هدف باید زمانی بین چهل روز تا یک سال تعیین کرد. خواسته و هدفی که در این بازه زمانی تعریف می‌شود، باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق در انسان می‌شود. برای خواسته‌های بلند مدت بیش از یک سال، مرحله بندی کنید.

5. هدف، باید در باور بگنجد. چیزی را که ذهن ما، انکارش می‌کند به عنوان هدف انتخاب نکنیم. ممکن است داشتن چیزی یا رسیدن به خواسته‌ای در باور کسی نگنجد اما برای دیگری باور پذیر باشد. مثلا ممکن داشتن خانه 500 متری در فلان منطقه در باور کسی نگنجد؛ یعنی وقتی به آن خواسته و داشتنش فکر می‌کند حتی به نظرش خنده دار می آید اما در برای کس دیگری کامل باورپذیر است.

البته معاشرت با افراد موفق و کسب موفقیت‌های کوچک، به مرور زمان حس اعتماد به نفس در انسان تقویت و باور به موفقیت‌های بزرگ شکل می گیرد.

+ المستغاث بک یاصاحب الزمان
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۵

نظرات  (۱)

۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۰ بهار نارنج
سلام یاسمین جان
بله من پیگیر این پستها و همه پستهای شما هستم از فیدلی!
خیلی استفاده میکنم و خیلی ممنونم. 
ما به ازای این مفاهیم را اتفاقا توی شهرسازی هم داریم. از چشم انداز تا هدف کلان و اهداف عملیاتی و بعد راهبردها و سیاستها... 
این روزها تبیین مسیر و برنامه برای هدف مسأله مبتلا به من هست... 
و مثل همیشه البته ضمانتهای اجرایی اش. 
پاسخ:
سلام مریم جان. از لطف همیشگی ممنونم. بحث هدف و برنامه خیلی وسیع است و من فکر میکنم واقعا نمیشود مختصر و مفید نوشت اما تا جایی که بشود و بتوانم و فرصت کنم حتما ادامه دار خواهد بود. از بس که خودم مدتها گرفتارش بودم و چه بسا هستم. باز هم از لطف شما ممنونم و محتاجم به دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی