کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۲۰ دی ۹۸ ، ۱۶:۳۸

چطور انتقام سخت بگیریم؟

خواب بودیم. 

بیدار که شدیم، تو را از دست داده بودیم.

خیلی چیزها را از دست می‌دهیم اگر باز خوابمان ببرد. 

رفتنت بیدارمان کرد سردار...

از آن بالا با دستهایی که بازتر از همیشه است دعا کن بیدار بمانیم.

+نمی‌خواهم این را بگویم اما اگر ندانیم چطور این خشم و بغض و اندوه، این زخم را زنده نگه‌داریم چند صباح دیگر  می‌شویم همان آدم‌های قبلی...چطور می‌شود انتقام سخت گرفت؟ راههایی که به ذهنم رسید اینها بود.

*عکس سردار را بگذاریم جلوی چشممان. بگذاریم هر روز با چشم‌های غریبش نگاهمان کند. بچه‌هایمان جلوی چشم‌های قهرمان قد بکشند. همین عکس، همین چشم‌ها، همین قامت، نمی‌گذارد یادمان برود امریکا چه داغی به دلمان گذاشت. چه کسی را از ما گرفت و برای کدام زخم تازه «مرگ بر امریکا» می‌گوییم. 

*سیاهی لشکر دشمن نباشیم.فضاها و رسانه‌هایی را  که می‌دانیم باعث رشد اقتصادی و اطلاعاتی دشمن می‌شود ترک کنیم. روی دلمان پا بگذاریم و با خود خلوت کنیم، محاسبه هزینه-منفعت کنیم و ببینیم عمری که می‌شود صرف یاری دین خدا شود کجا دارد صرف می‌شود. همه سالهایی که ماهواره داشته‌ایم چه به دست آورده‌ایم؟ جمعش کنیم.

*دقت کنیم. بیش از پیش حواسمان به این باشد که با هر خرید، پول ما توی جیب چه کسانی می‌رود. با خریدهایمان بازوی اقتصادی دشمن را قوی‌تر می‌کنیم یا کمکی می‌شویم برای دوباره سرپا شدن کارخانه‌های ایرانی. با این نیت شاید بشود از نقص‌های قابل اغماض کالای داخلی گذشت. 

*قوی شویم. در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنیم سعی کنیم قوی شویم. بسیار بخوانیم، بسیار بگردیم، بسیار شاگردی کنیم. اگر معلم هستیم بذر آگاهی و شجاعت در دل شاگردها بکاریم. اگر پژوهشگریم، در حوزه‌های علمی مفید برای کشور، قدرتمند شویم. اگر مادری خانه‌داریم با تغذیه مناسب، با نیت متعالی، نور و شجاعت و ایمان به جان اهل خانه بریزیم. خانم‌های جوان که قصد بارداری دارند یا  دوره بارداری را می‌گذرانند به فضل الهی می‌توانند با رعایت آداب خاص و تغذیه مناسب و نیت متعالی صاحب فرزندانی شجاع، نیرومند و مجاهد شوند. 

*خود را واکسینه کنیم. دشمن در برابر نیروی ایمان بی سلاح است. ایمان و تقوای الهی است که کمک می‌کند فرقان و قدرت تشخیص حق و باطل داشته باشیم. اگر شبهه و سوالی در حوزه دین و معتقدات ذهنمان را مشغول کرده بی خجالت دنبال پاسخش برویم. این شبهه‌ها سر بزنگاه‌ها گیرمان می‌اندازد، سستمان می‌کند. 

*تاریخ بخوانیم. خصوصا مطالعه تاریخ دشمن و تاریخ معاصر خیلی راهگشاست. فیلم‌های مستند تاریخی فراوانند. از دستشان ندهیم. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. 

*از خدا کمک بخواهیم. از خدا بخواهیم حق را بشناسیم و در مسیرش ثابت قدم بمانیم. دعای غریق را که مختص زمان غیبت است با اعتقاد و از عمق جان بخوانیم: یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک

*برای فرج بسیار دعا کنیم و با توانمند سازی خود به تعجیل فرج کمک کنیم.

+راههای جدید را با هم به اشتراک بگذاریم.

+المستغاث بک یا صاحب الزمان  

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی