کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۲۴

چهارصد و چهار

وقتی خسته‌ایم دست از کار بکشیم و استراحت کنیم. یکی از راههای صرفه جویی در وقت  و افزایش راندمان کاری، استراحت به موقع است. حتما تجربه کرده‌اید که وقتی با خستگی کار را ادامه می‌دهید، هم از کیفیت کار کاسته می‌شود و هم کار بیشتر از زمان پیش بینی شده شما طول می‌کشد. 

۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۱۹

چهارصد و سه

علاوه بر مهمان، برای خودتان هم سجاده و جانماز و چادر نماز زیبا و مرتب و تمیز داشته باشید. این نظم و ترتیب و زیبایی حتما در علاقه و اشتیاق فرزندانتان به نماز موثر خواهد بود انشاالله.

+میلاد رحمت واسعه الهی، حضرت سیدالشهدا-سلام خدا بر او- مبارک. 

+از همه التماس دعای ویژه دارم.

۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۱۱

چهارصد و دو

برای از بین رفتن بوی تخم مرغ در کیک اسفنجی و امثالهم، زرده تخم مرغ را بجای اینکه با دور تند همزن و زمان کوتاهتری بزنید تا کاملا روشن و کرمی شود، با دور متوسط همزن و در مدت طولانی تری بزنید. 

۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۰۸

چهارصد و یک

اگر در حال اتمام یک مقطع تحصیلی (ماه‌ها یا ترم پایانی تحصیل) هستید تا پایان تحصیل صبر کنید و بعد اقدام به بارداری کنید.

۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۰۷

چهارصد

اگر با همسرتان اختلافات اساسی و بنیادی دارید، برای فرزند دار شدن دست نگه دارید. ابتدا مشکلات بین خود را حل کنید؛ چرا که آمدن فرزند به زندگی، مسائل خاص خود را دارد که همراهی و توافق پدر و مادر و آرامش طرفین را می طلبد.

۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۰۶

سیصد و نود و نه

میل و اشتیاق زن و مرد به داشتن فرزند بسیار مهم است، اگر یکی از شما با فرزند دار شدن موافق نیست، دست نگه دارید. فرزند از همان ابتدا به مراقبت و حمایت پدر و مادر باهم نیاز دارد و زن از ابتدای بارداری به همدلی همسرش بسیار نیازمند است.


۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۵

سیصد و نود و هشت

هنگام مواجه شدن با یک محصول جدید، اگر آن محصول علاوه بر بسته‌بندی بزرگ، در بسته بندی و سایز کوچک‌ هم عرضه می‌شود، برای بار اول سراغ خرید سایز کوچک بروید. 

۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۳۲

سیصد و نود و هفت

همیشه یک کیسه زباله داخل سطل زباله قرار بدهید و کیسه دیگری داخل آن قرار دهید و زباله‌ها را داخل آن بریزید و آن کیسه را تعویض کنید. به همین سادگی سطل زباله شما همیشه تمیز می‌ماند و در زمان شستشوی سطل صرفه جویی می‌شود.

۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۳:۲۸

سیصد و نود و شش

برای پخت انواع کیک و شیرینی، بهتر است از شکر دانه ریز استفاده کنید. برای داشتن شکر دانه ریز می‌توانید شکرهای معمول را از الک ریز عبور دهید و در ظرف جداگانه‌ای نگهداری کنید.

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۴

سیصد و نود و پنج

اگر از زندگی لذت نمی‌برید، اختلال خواب دارید، گوشه‌گیر هستید، احساس ناامیدی می‌کنید و ... پیش از اقدام به بارداری حتما به پزشک مراجعه و این اختلال را درمان کنید و بعد فرزنددار شوید؛ چرا که حدود ۸۵ درصد خلقیات فرزند از مادر گرفته می‌شود.


۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۳

سیصد و نود و چهار

براساس روایات، طهارت خیال والدین در زمان انعقاد نطفه از مهم‌ترین نکاتی است که در سرنوشت فرزند بسیار موثر است. اگر مراقبت از فکر و چشم و گوش را پیش از این زمان تمرین نکرده باشیم، در آن موقعیت هم نمی‌توانیم فکر و 

خیال خود را کنترل کنیم.

در این روزهای معنوی از معصومین علیهم‌السلام کمک بگیریم و مراقب ورودی‌ها باشیم: غیبت، کلمات رکیک، تصاویر نامناسب، لطیفه‌های نامناسب و...

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۲

سیصد و نود و سه

پیش از اقدام به فرزندآوری، با مطالعه و مشورت با پزشک، خودتان را برای تغییرات جسمی و روحی دوره بارداری و تغییر اوضاع زندگی و منزل آماده کنید. با همسرتان هم صحبت کنید تا هر دو برای شکل جدید زندگی و تغییر آماده شوید. 


۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۴۱

سیصد و نود و دو

‍ ‍ از مکمل‌های تایید شده برای پیش از بارداری تا هفته دوازدهم بارداری که حاوی منابع مورد نیاز بدن مادر از فولیک اسید و ویتامین‌های گروه ب و ... است، مکمل femibion 1 است. اگر بیشتر از ۳۰ سال سن دارید و قصد باردار شدن هم دارید با پزشک خود برای مصرف این دارو مشورت کنید و نظرش را بپرسید. از مصرف خودسرانه آن جدا خودداری کنید.

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۹

سیصد و نود و یک

پیش از بارداری به کمک یک متخصص تغذیه خود را به وزن طبیعی برسانید و بعد برای بارداری اقدام کنید. همانطور که اضافه وزن دوران بارداری را برای مادر سخت و نوزاد را در معرض آسیب قرار می‌دهد، کمبود وزن هم آسیب‌زا است.

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۳

سیصد و نود

مهربانتر از همیشه باید باشی برای مادری...

قاطعیت توام با مهربانی را باید یاد بگیری برای مادری...

اینکه بی اخم و با لبخند «نه» بگویی..

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۲

سیصد و هشتاد و نه

بخوان، گوش کن، تکنیک‌های تربیتی را یاد بگیر، در دوره‌های آموزشی تربیت فرزند شرکت کن

اما بدان در تربیت فرزند، همه کاره خداست.

فرزندت را به خدا بسپار. از او بخواه کوتاهی‌ها و نادانی‌های تو را جبران کند

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۰

سیصد و هشتاد و هفت

آرزوی بسیاری از ما هم‌نشینی با خوبان و اولیای الهی است به این امید که این مجاورت در جان ما اثر کند و شباهتی بوجود بیاید. این روزها که انواع و اقسام کتابها و فایل‌های صوتی از بزرگان در دسترس است، خواندن این دست کتابها و شنیدن مداوم صوت‌ها، نوعی مجاورت است که یقینا در ایجاد شباهت موثر است. از همین روزها تصمیم بگیریم و برای خودمان یک هم‌نشین خوب و معنوی برای روزهای بارداری انتخاب کنیم.

+آقای فرحزادی از روایات به منبر اهل بیت علیهم‌السلام تعبیر کردند. با سیر در روایات میشود همنشین معصومین علیهم‌السلام شد انشاالله. 


۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۲۶

سیصد و هشتاد و شش

پیش از اقدام به بارداری، بنشینید و با همسرتان نیت کنید و فرزندتان را نذر گسترش توحید، نذر یاری دین خدا و یاوری حجت خدا (عج) کنید. نیت‌های بزرگ، عمل کوچک را هم بزرگ 

می‌کند. 

مریم سلام الله علیها حاصل یک نیت بزرگ است:

إِذْ قَالَتِ امْرَأَةُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّی إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ 

+یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی

۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۲۱

اطلاع رسانی ۱

بسم الله 

دوستان عزیز سلام. با توجه به فیلتر شدن تلگرام، از این به بعد مطالب در همین صفحه قرار میگیرند انشاالله. 

التماس دعا