کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۰۷

دویست و سی و دو

برای داشتن فرزند خوب، مراقب خودت باش.


+ عزاداری‌ها قبول.
+ربیع الاول مبارکتان باشد الهی.
+امشب، لیله المبیت است و روزه فردا مستحب است.
+ التماس دعا
+ ما را برای خودت بخواه یا صاحب الزمان...
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۱

نظرات  (۵)

چ خوب ک یاداوری کردین روزه مستحبه: )
ممنون
یاعلی 
پاسخ:
سلام.ربیعتون مبارک. التماس دعا

خوب بودن و خوب ماندن خیلی سخته.

برای هم دعا کنیم

یا رئوف

خدا قوت.عیدتون مبارک به عنوان عیدی یه کتاب بهتون پیشنهاد میدم بخونین: "بانوی آبی ها" داستان زندگی اولین خلبان زن خییییییییییییلی قشنگ

در اسرع وقت لینکتون میکنم،اگر وبلاگم رو مفید دیدید لینکم کنید.تشکر
پاسخ:
سلام ..ممنونم از پیشنهاد کتاب
سلام دوست عزیز

میشه ازتون یه مشورت بگیرم؟
پاسخ:
سلام بانو. اگر بتونم کمکی بکنم خوشحال میشم.
بازم سلام مجدد

ببینید من یه دختر مجردم،اصلا به دلم نیست ازدواج کنم،الان خیلییییییییییییییی زیاد احساس آرامش دارم 25 سالم هست اما خیلی بهم فشار میارن که باید ازدواج کن،پشیمون میشی
اما من به همه چی فکر کردم
تنهایی،همه چی ...الان هم که ادعا دارم آرامش دارم چون دارم برای امام زمانم کار میکنم....از بچه دار شدم بدم میاد

شما کمکم کنید
پاسخ:
دوست عزیز سلام.
من مشاور نیستم و خیلی هم مطلع نیستم. هر چه بلد هستم می گویم، شاید بتواند کمکتان کند.
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا...براساس آیه قرآن، آرامش در سایه ازدواج برای زوجین اتفاق می افتد و این وعده حتمی خداست. هم خودم و هم کسانی که به لطف الهی انتخاب درستی در ازدواج داشتند، می گویند که جنس آرامش بعد از ازدواج کاملا متفاوت است. آرامشی که شما الان در دوره تجرد دارید، قطعا با آرامش زندگی مشترک متفاوت است؛ چرا که بعد از ازدواج به طرز محسوسی تسلط شیطان و وسوسه ها کمتر می شود و براساس روایات، نصف دین در سایه ازدواج حفظ می شود و حتی عبادت، آثار متفاوت و ثواب فراوان تری خواهد داشت.
ضمن اینکه حضرت رضا(ع) فرمودند: خانمی به امام باقر(ع) گفت: من مُتبتّله ام. حضرت فرمودند: مقصودت از تَبتّل چیست؟ جواب داد: تصمیم دارم هرگز ازدواج نکنم. فرمود: برای چه؟ گفت برای نیل به فضیلت و کمال. حضرت فرمودند: این تصمیم را نگیر. اگر خودداری از ازدواج فضیلتی در بر می داشت حضرت زهرا(س) به درک این فضیلت از تو شایسته تر بود. در حالی که احدی در فضیلت بر وی پیشی ندارد.
نکته بعدی این که هیچ امر و نهی الهی بی دلیل و بیهوده نیست و یقینا در عمل به امر و نهی و توصیه ها، رشد اتفاق می افتد و ازدواج از توصیه های جدی دینی است که هم در قران به آن اشاره مستقیم شده است و هم روایات در این زمینه فراوان است . از همه اقوال مشهورتر هم همان قول از پیامبر بزرگوار(ص) است که فرمودند: النکاح سنتی و من رغب عن سنتی فلیس منی. ازدواج سنت من است و هرکس از آن رویگردان شود، از من نیست و یقینا حضرت مهدی (عج) ادامه دهنده همان راه و همان سنت هستند که در نهج البلاغه امیرالمومنین در وصف ایشان می فرمایند که حضرت، کتاب خدا و سنت را احیا می کنند.
 بسیاری از فضائل، ویژگی های مثبت در زندگی مشترک و در کنار همسر و در سایه مادری در یک خانم ایجاد می شود و خیلی از رذایل اخلاقی بعد از مادر شدن و همسر شدن، زمینه اصلاحش فراهم می شود.
نکته آخر این که بهترین کار برای امام زمان (عج) عمل به دستورات دین و شناختن وظیفه ای است که دین برای ما قرار داده است.
با آرزوی سلامتی و توفیق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی