کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۱۲ مرداد ۹۵ ، ۰۳:۱۰

سیصد و سی و سه

همانطور که پیش‌تر گفتم، اصل نوشتن هدف روی کاغذ موضوعیت دارد. ما در کنار هدف و براساس آن یک جمله تلقینی مثبت هم داریم که زیر هدف نوشته و هر روز تکرار می شود. نکات ضروری در بحث هدف که در پست قبل به آن اشاره کردم در مورد جمله تلقینی هم مصداق دارد به علاوه نکاتی که در این پست به آن اشاره می‌کنم. در مورد اهمیت تلقین و تکرار هدف، بحث مفصل است و چند ساعتی بحث جدی میطلبد که طرحش در اینجا مقدور نیست.

ادامه نکات ضروری در بحث هدف و تلقین:

پنجم اینکه هدف و خواسته و جمله تلقینی را باید تکرار کرد. هرچه تکرار بیشتر باشد، بهتر است. دو زمان مناسب برای تلقین، صبح زود و آخر شب است.

ششم جمله تلقینی را اگر تنها بودید با صدای بلند، اگر مقدور نبود آهسته و باز هم اگر ممکن نبود، در ذهن تکرار کنید. در تکرار جمله تلقینی، صدای بلند ترجیح دارد.

هفتم در نوشتن هدف و جمله تلقینی مراقب باشید که از کلمات مثبت استفاده کنید. مثلا کسی 2 میلیون تومان قرض دارد. جمله تلقینی او اگر « من قرض ندارم» باشد، از دو کلمه منفی در همین عبارت استفاده کرده است: «قرض» و «ندارم» چون متاسفانه یا خوشبختانه ذهن ما چندان به فعل جمله کاری ندارد و به سراغ موضوع یعنی در اینجا قرض میرود. جمله تلقینی مناسب برای این خواسته میتواند این جمله باشد: من چهارمیلیون دارم.

هشتم جمله تلقینی باید کوتاه و ساده باشد. اگر هدف، داشتن یک آپارتمان نورگیر دوخوابه کفپوش سنگ 70 متری در منطقه 12 است، لزومی ندارد جمله تلقینی اینقدر طولانی باشد. جمله تلقینی میتواند «من آپارتمان دوخوابه دارم» باشد و ویژگیها و خصوصیات آپارتمان که در هدف هم امده است در ذهن تصویر سازی شود.

نهم جمله تلقینی به زمان حال باشد: هم اکنون آپارتمان دوخوابه دارم.

دهم جمله تلقینی خود را عوض نکنید. مثلا اگر مدتی است جمله «هم اکنون آپارتمان دوخوابه دارم» را جمله تلقینی خود قرار داده‌اید ناگهان به جمله چیزی اضافه نکنید یا تغییرش ندهید. همان جمله را تکرار کنید.

یازدهم در نوشتن هدف و جمله تلقینی برای خدا و عالم تعیین تکلیف نکنید؛ یعنی از افعالی مثل خریدن، معاوضه کردن، هدیه گرفتن استفاده نکنید. به جای آن از فعل «داشتن» استفاده کنید. شاید چیزی که به نظر ما با خریدن به دست می آید از راه دیگری و به صورت هدیه دریافت کنیم. روی داشتن تمرکز کنید وشیوه‌اش را به خدا بسپارید.

+‌در پست قبل اشاره کردم که هنگام فکر کردن به هدف، به عوامل آسمانی توجه کنید نه موانع زمینی. در جمله تلقینی مثبت بر مبنای هدف هم ذکر این توجه به قدرت و لطف الهی ضروری است. به همین دلیل جمله تلقینی مثبت اینگونه در مورد داشتن آپارتمان اینگونه است:هم اکنون به لطف الهی آپارتمان دوخوابه دارم.

+ در داشتن و نوشتن اهداف، به یک هدف بسنده نکنید چرا که هم انسان دارای وجوه مختلف است و در همه وجوه نیازمند رشد است و هم در صورتی که مصلحت و حکمت خداوند مانع رسیدن به همان یک هدف شود، ناامیدی به سراغ انسان می آید. در مورد تعداد اهداف نظرها مختلف است اما داشتن حدود 5 هدف روشن و شفاف و با جزییات زمانمند (بین 40 روز تا یک سال) در هر دوره زمانی لازم است.

+ در نوشتن هدف و خواسته مصداق تعیین نکنید. یعنی نگویید داشتن آپارتمان پلاک 3 کوچه مریم. ویژگیهای آن آپارتمان را در هدف بنویسید و به آن فکر کنید اما مصداق تعیین نکنید چرا که ما از همه چیز این عالم باخبر نیستیم چه بسا در آن مصداق خاص برای ما خیری نیست. در مورد ازدواج هم وقت دعا کردن و تعیین هدف و جمله تلقینی لطفا مصداق تعیین نکنید. ویژگی های خوبی که مصداق مورد نظر شما دارد را به عنوان هدف بنویسید اما مصداقش را به خدا بسپارید.

+‌بدانیم امام رضا علیه السلام در اصول کافی فرمودند به خداوند گمان نیک ببر چرا که خدا می فرماید من نزد گمان بنده مومن خویشم. اگر گمان او به من نیک باشد مطابق آن گمان با او رفتار می کنم...    در تلقین ها و هدف گذاری ها به خدا و لطف و عنایتش خوش گمان باشیم.

+ اگر میتوانید در دوره ان ال پی استاد حورایی شرکت کنید. فراتر از همه این نکات را یاد میگیرید.

+ السمتغاث بک یا صاحب الزمان

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۲

نظرات  (۱)

کاش سی دی دوره ان ال پی رو میذاشتن برای فروش. من اصلا امکان حضوری رفتن ندارم
ممنون ازتون که همین قدر رو هم برای ما گذاشتین. من شروع کردم
خیلی خیلی دعاتون میکنم، تقریبا هر روز چندین بار
پاسخ:
سلام. ممنون از لطف شما. هیچ چیز جای حضور در کلاس را نمیگیرد واقعا. ضمن اینکه برای تهیه بقیه سی دی ها به سایت خودشان که در پیوندها هست مراجعه کنید و از دانلود صوتهای ایشان بپرهیزید چون شرعا راضی نیستند. محتاج دعا هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی