کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

کوچک‌های بزرگ

برای همه دختران ایران

درباره بلاگ

از خدا می‌خواهم
همه دختران دنیا
خوب زندگی کنند
و بودنشان و خوبی‌هایشان
لبخند بنشاند بر لب امامشان (عج)
بشوند نور چشم حضرت
آنچه خوانده ام
دیده‌ام
شنیده‌ام
حس کرده‌ام و فهمیده‌ام
را مادرانه هدیه می‌دهم
به همه دخترانی که
می‌شناسم و نمی‌شناسم
شاید روزی، جایی، به کار کسی بیاید.

***
وقتی نرم نرمک قد می کشند،
میشوند محبوبه پدران.
وقت آیینه و شمعدان و نقل و گل،
خورشید خانه همسرند.
و فرشته بی بال خداوندند،
وقتی ردای مادری تن می کنند.
دخترها ...

۱۱ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۰۵

حلالیت

چند هفته‌ای است که به دلیلی برای دیدن صفحه یک دوست و شرکت در یک دوره، اینستاگرام دار شده‌ام و هنوز در تحیر و سرگردانی‌ام از معروف*های این فضا. از چارچوب‌ها و قوانین نانوشته‌اش. از عادی بودن خیلی چیزها بین مذهبی‌ترها حتی.
پیش‌تر ها میوه و گوشت و مرغ و ... را داخل پلاستیک‌های غیر شفاف می‌گذاشتیم که نگاه کسی به محتویات داخل کیسه نیفتد، دلش نخواهد، آه نکشد و ... مثال از این دست فراوان دارم؛ اما مرا چه شده که اینستاگرام شده محل به نمایش گذاشتن داشته‌هایم، جهیزیه‌ام، هدیه‌هایی که گرفته‌ام و میزهای مهمانی‌ام؟ وای اگر نگاه کسی بیفتد و دل کسی بخواهد و ... مرا چه شده که حرفهای خصوصی با محبتم که مخاطب خاص دارند آمده و نشسته مقابل چشم‌ این همه آشنا و ناآشنایی که ممکن است همسر نداشته باشند. ممکن است شیوه ابراز محبت همسرشان به آنها جور دیگری باشد و وای اگر گرمای محبت این عکسها و کلمه‌ها کسی را دلسرد کند. عکسهای خوشحال مادر و فرزندی و شیرینی مادرانگی‌ها مقابل هزاران چشم نشسته‌اند که خدا نکند اگر یکی از آنها بانویی باشد که مادرشدن پیشانی نوشتنش نیست. اینها را می نویسم و به خودم فکر میکنم که نکند «کوچکهای بزرگ» علیرغم همه مراقبت‌ها گاهی لغزیده باشد. مرا بخاطر کوتاهی های ناخواسته‌ام ببخشید و حلال کنید.

* معروف در مقابل منکر
+ شب شهادت میوه دل حضرت علی بن موسی، حضرت جوان الائمه علیه السلام، از ایشان جوانی با معرفت بخواهیم.
+ المستغاث بک یا صاحب الزمان
موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۱

نظرات  (۹)

اینستا که نه به کل فضای مجازی قبح خیلی چیزها را شکسته و چقدر تلخ که در بعضی موضوعات مذهبی ها پیش قراول اند......
افسوس و افسوس و افسوس!
یک درد مشترک
این کاملا درسته و کاملا قبول دارم.
ولی می بینم خیلی ها از همون پیج دارها میخوان که این ها رو بنویسن! من تو خیلی پیج ها می بینم که مینویسند با نوشته هات انرژی میگیرم، با نوشته هات ایده میگیرم، با کارهات برای همسرت، کارهای همسرت برای تو، و غیره! خب آدم ممکنه به 4000 نفر که انرژی مثبت میده، به صد نفر هم در کنارش حسرت بده! کدومش می چربه؟
این یک سواله واقعا، یک سوالِ خالیِ خالی. خودم مخالف این پیج ها هستم، اما می بینم خیلی از نویسندگانش تشویق میشن به ادامه در حالی که از جانب خیلی ها هم خیلی آزارها می بینند و خیلی حسادت ها و بغض ها و کینه ها در کامنت ها هست و اغلب تحت فشارند که دروغ میگی یا هرچی! اما خیلی ها هم کاملا انگیزه بخش نویسنده رو به ادامه ی پیج دعوت می کنند که تعدادشون هم کم نیست.
پاسخ:
سلام. راستش با ایده گرفتن‌ها مشکلی ندارم. خیلی از سایت ها هستند که مثلا آموزش دسر و کیک و کادو پیچ کردن هدیه‌ها و توصیه‌هایی از این دست دارند با تصویر و حتی فیلم اما باعث حسرت هم نمی شوند اما با این قبیل صفحه ها مشکل دارم. کلا در هر تصمیمی یادمان باشد چه به دست می آورم و چه از دست می دهم. آیا تشویق عده‌ای، ارزش آه حتی یک نفر را دارد؟ آیا ارزش تحت فشار قرار گرفتن روانی کسی را دارد. آیا هیچ راه دیگری برای ایده گرفتن وجود ندارد؟ممکن است من از رنگ موهای یک خانوم که مقید به رعایت حجاب نیست در خیابان ایده بگیرم یا از شکل آرایشش و مدل مانتوش. پس آیا او مجوز دارد برای حضور با این پوشش در سطح جامعه؟ شاید یکی از دلایل علاقه نشان دادن مخاطبان، کنجکاوی پرورش یافته افراطی ما در سرآوردن از زندگی این و آن و شیوه زندگی دیگران باشد. دلیلم برای مخالفت با این صفحه ها همان دلیل مخالفتم با مراسمی مثل چیدن جهیزیه و دعوت از مهمان ها برای رویت است.
سلام.خدا خیرتان بدهد.بالاخره یک نفر پیدا شد حرف دل من را بزند.
ولله بنده بشخصه وقتی اینهمه زندگی پر رنگ و لعاب و محبت های آنچنانی مردان به همسرانشان را و کادوهای مدام و...را می بینم گاهی احساس میکنم یک نفر یکه و تنها در این دنیای رنگ وارنگم و از غافله ی این همه خوشبخت !!!!جامانده.
متاسفانه و متاسفانه بازدید ازین دنیای ادمهای همیشه مرفه و مدام خوشبخت و عزیز همسر, گاهی حتی به ناامیدی و دلسردی از زندگی و همسرم منتهی میشود
پاسخ:
زهره جان سلام. اندوه مضاعف من برای قشر مذهبی جامعه است که صفحه های مثل منی که داعیه حجاب و حیا و اسلام دارم پر شده از عکسهای این چنینی. خدا مرا بیش و پیش از همه هدایت کند که محتاج ترینم. دلسرد اما نباشید هنوز هم باید ارادتمند مردان ساده ای بود که محبتشان به همسرشان عمیق و قلبی و صادقانه و دور از لعاب و هیاهو و در خفاست. که حرمت می شناسند و مودبند به آداب حیا. نهراسیم از راه حق و درستی که رهروانش اندکند. مراقب زندگی هم باشیم الهی. مراقب دل هم باشیم همیشه و در فضای مجازی بیشتر. 
سلام.کاملا با شما موافقم.🌷🌷
میخواستم اگر امکان دارد لطفا در مورد صفحه روی در یخچال که درپست337 اشاره کردید هم,بیشتر توضیح دهید.متشکرم
التماس دعا
پاسخ:
سلام زهره جان. «روی در یخچال» صفحه مستقلی است که روی نوار بالای وبلاگ قابل دسترسی. آیات دلگرم کننده، جملات الهام بخش و .... را آنجا می‌نویسم و از همه دوستان هم خواسته‌ام جملات، روایات و آیه ها و ابیات امید بخش خود را برای ما روی در یخچال بنویسند.
http://koochak.blog.ir/page/%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84
جوانی با معرفت...
چ زیبا گفتید
نگاهتون زیبا و دقیقه، ؤن شاءالله عاقبت بخیری و لبخند امام زمان روزیتون
پاسخ:
سلام. چه دعای شیرینی. در حق خودتون و همه مستجاب الهی
درسته قبول دارم.
شاید بعضی پستهای من هم خیلی خیلی بی ملاحظه نگاشته شده باشه بدون اینکه فکر کنم شاید کسی در حسرت مثلا فرزندی باشد..
شاید که نه، حتما.
سلام
بعد برای من خیلی جالب بود ادمای مذهبی و به خصوصی فردی جوان و در لباس روحانیت در جواب این ایراد میفرمان اگه دلتون میخواد یا تحریک میشید و یا هر چیز دیگه ای به خودتون لطف کنید و به صفحات ما نیاید!!!!
پاسخ:
...
سلام
آی گفتید! خدا خیرتون بده

بعضی هیچ تفاوتی بین زندگی واقعی و این فضا قائل نمیشن!
به بقیه چه ربطی داره که فلان مدل دسر رو درست کردی و همسرت خوشش اومده!
به بقیه چه ربطی داره ک شدی ایثارگر و داری سختی زندگی رو به خاطر همسرت تحمل میکنی! اصلا مگه بقیه هم همین کار رو نمیکنن! مگه تو تافته ی جدا بافته ای ک میای عکس میذاری و مینویسی و مثلا علاقت رو هم اینجوری به همسرت نشون میدی!

تنها چیزی ک میشه به این ادم ها گفت اینه :برو عامو خودتو مسخره کن :|

ببخشید دیگه! زیادی از دست این مذهبی نماها حرص میخورم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی